My Girlfriend Is A Nine Tailed Fox

♥Postat 2011-11-15, 17:36:19 ● Asiatiska tv-serier 0 Kommentarer

Orginaltitel: 내 여자친구는 구미호 (nae yeojachinguneun gumiho)
Genre: Komedi/Romantik/Drama/Fantasy
Episoder: 16
Varje episods längd: 70 min
Utgivningsår: 2010
Land: Korea
I rollerna: Sin Min A, Lee Seung Gi
Personlig poäng: 6/6

"Fox Rain" av Lee Sun Hee

Jag måste medge att jag var något skeptisk när jag läste om seriens handling. Den verkade aningen konstig. Men eftersom jag gillat vad Hong-systrarna (som är seriens manusförfattare) gjort tidigare, så kunde jag inte annat än att ge den en chans. Och det var verkligen ett bra beslut. Den här draman har det bästa av det bästa! Bra kemi mellan huvudkaraktärerna, underbart skådespeleri och en gumiho mytologi som är bra ihopmixad med det komiska och romantiska. Kan inte älska den nog.

Handling:
När Cha Dae Woong rymde hemifrån råkade han av misstag befria en niosvansad räv, som hade varit fångad i en tavla i över 500 år. Han inser dock inte vad han gjort förrän den niosvansade räven, som tagit formen av en vacker kvinna, visar sig för honom. Av rädsla för henne springer han iväg och i sin iver faller han nerför ett berg och skadar sig. Som tack för att han befriat henne, hjälper den niosvansade räven honom att läka. För att göra detta ger hon honom lite av sin magiska kraft. Sedan ber hon honom då att hjälpa henne att bli en riktig människa, och även att han ska bli hennes pojkvän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback