49 days

♥Postat 2011-11-24, 18:28:04 ● Asiatiska tv-serier 0 Kommentarer


Originaltitel: 49일 (49 il)
Genre: Drama/Romantik/Fantasy
Episoder: 20
Varje episods längd: 70 min
Utgivningsår: 2011
Land: Korea
I rollerna: Nam Gyu Ri, Lee Yo Won, Jo Hyeon Jae m.fl.

Park Bo Ram - "Always"

Det är inte ofta som jag väljer att titta på så melodramiska dramor som denna då jag för det mesta finner dem aningen jobbiga. Men efter att jag bara hört bra kommentarer om denna serie så valde jag att se den i alla fall.

Till en början var jag ganska osäker på om jag gillade huvudkaraktären och suckade åt det faktum att jag trodde att hon skulle vara ännu en i raden av naiva tjejer som bara förlitar sig på sin söthet. Men jag började mer och mer gilla henne när hon utvecklades under vägen till någon som man verkligen kunde respektera. Personlig utveckling är något jag verkligen gillar och bidrog till att draman blev sådär bra som jag inte förväntade mig till en början. Den plockar fram relationerna mellan människorna i den vilket får en att bara vilja kasta någonting på skärmen och skrika när det blir ledsamt, men är å andra sidan inte särskilt deprimerade. Detta för att den har många moment som får en att bara vilja le.

Handling:
Shin Ji Hyun njöt av livet fullt ut eftersom hon snart skulle gifta sig med sin fästman, Kang Min Ho. Dessvärre faller hennes liv samman när hon plötsligt är med om en bilolycka och hamnar i koma. Hon ges en andra chans att leva av liemannen med ett villkor - hon måste finna tre människor som kan gråta genuina tårar för henne, och det inkluderar inte hennes familjemedlemmar. För att kunna göra detta lånar hon kroppen från Song Yi Kyung i 49 dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback