Searching for the Full Moon

♥Postat 2011-11-28, 22:08:21 ● Anime 0 Kommentarer


Originaltitel: 満月をさがして (furumuun wo sagashite)
Alternativ titel: Full Moon wo Sagashite
Genre: Shoujo/komedi/drama/romantik/fantasy
Episoder: 52
Varje episods längd: 30 min
Utgivningsår: 2002
Land: Japan
I rollerna: Myco, Sakurazuka Yakkun, Honda Chieco m.fl.

Changin' My Life - "Eternal Snow"

Den första animen som jag tittade på var nog denna, om man bortser från Sailor Moon som jag såg på tv som liten. Därför står den mig väldigt nära hjärtat och jag kan inte sluta älska den. Det första intrycket är en ganska barnslig framtoning tack vare de söta karaktärerna och starka färgerna. Men det är så mycket mer än det. Den är sorgsen och rolig på samma gång och lite smått galen. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den, utan bara att jag inte kan älska den nog.

Handling:
Tolvåriga Kouyama Mitsuki blev förkrossad när det visar sig att hon har strupcancer. Hon hade nämligen lovat Eichi, pojken hon är kär i, att hon en dag skulle bli sångerska men på grund av hennes sjukdom så har hon svårt att sjunga. Ännu värre blir det när två dödsänglar, Takuto och Meroko, visar sig för Mitsuki och informerar henne om att hon bara har ett år kvar att leva. Dessa nyheter gör att Mitsuki får en ännu större motivation för att få hennes dröm att slå in. Med lite magi från en av dödsänglarna blir hon 16 år gammal och börjar sin resa att bli professionell sångerska så att hon kan förenas med Eichi innan tiden rinner ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback