Vem är jag?

♥Postat 2011-11-27, 15:15:31 ● Jag 0 Kommentarer

Hej!
Jag som driver bloggen heter Anna och har funnits på lite andra ställen innan jag slutligen bestämde mig för att starta en asiatisk blogg. Och vad menas med en asiatisk blogg? Jo, jag tänker mig att det är allt som är relaterat till asiatisk kultur av olika varieteter med mycket Otaku, eftersom jag själv är intresserad av sådant. Främst koreansk och japansk.

En bild jag tog under UppCon 2010 på några cosplayare

Mitt intresse för asiatisk kultur växte fram genom mitt stora intresse av böcker. Som liten gjorde jag knappt något annat om dagarna. Ibland varvades det dock med lite pyssel och en och annan film, men annars var det sträckläsande som gällde. Någonstans under högstadiet fick jag sedan hem ett prov-läs-exemplar av en mangabok tillsammans med ett par vanliga böcker jag fick månadsvis från min bokklubb. Detta växte genast mitt intresse och jag ville veta allt vart jag kunde få tag på dem. Internet var min största inspirationskälla och jag fick reda på mer och mer och intresset blev bara större och större.

Min pojkvän och jag under nyår 2010

För övrigt så bor jag fortfarande hemma, men hoppas att jag i framtiden kan flytta in i en lägenhet tillsammans med min pojkvän. Just nu står bara de ekonomiska aspektera i vägen som jag vill ska fixa sig så snart som möjligt. Ja, man kan väl drömma? ^^

I alla fall, jag hoppas ni ska trivas och att ni följer mig långt under vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback