Hotaru no Hikari

♥Postat 2012-03-02, 10:31:00 ● Manga 0 Kommentarer

Originaltitel: ホタルノヒカリ
Författare: Hiura Satoru
Genre: Komedi/Romantik/Josei
Böcker: 15
Kapitel: 90
Typ: Japansk manga

Det är få gånger som jag fastnar för någonting annat än gender-benders och tomboys i manga, men den här gjorde mig ganska nyfiken efter att jag fått läsa dess handling. Dessutom handlar det om en lite äldre mogen kvinna, än de unga i shoujo som jag vanligtvis brukar läsa. Har väl någonstans insett att jag faktiskt är några år över 20-strecket och har börjat intressera mig för andra problem än den första kärleken. Då passar Hotaru no Hikari utmärkt.

Handling:
27-åriga Hotaru är flitig och ordningssam på sitt arbete med ett utseende som utstålar elegans och finess. Livet hemma däremot är totalt tvärtemot av vad andra skulle förvänta sig. Där är hon lat och slarvig och älskar att ligga bland skräpet med sina mjukiskläder. På något konstigt vänster flyttar sedan hennes chef in i denna röra och från den stunden tvingas hon ändra på ett och annat. Det blir sedan mer komplicerat när hon inleder en relation med den yngre jobbarkompisen Makoto.

Tips: Det finns en japansk tv-serie med samma namn som är baserad på mangan. Den är uppdelad i två säsonger och kallas ibland även för Glow of Fireflies.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback