Tales of Graces F

♥Postat 2012-09-21, 12:15:00 ● Kläder och småprylar 0 Kommentarer
 
Jag har spanat in det här spelet ett tag och det intresserade mig främst för att det påminner mig om "Kingdom Hearts" som är en av mina favoritspel. Dessutom är det ett RPG-spel. Älskar sådana spel.
 
Spelet utspelar sig i världen Ephinea, där en civilisation flödar genom användandet av "Eleth" som är en substans som finns i ett material kallad "Crius". I denna värld finns tre kungariken - Windor, Strata och Fendel, som alla kämpar om att få den största dominansen. I världen Windor, i staden Lhant finns en gladsynt pojke vid namn Asbel som lever sina dagar utan det minsta bekymmer i världen.
 
En dag händer det dock något som får Asbel att vilja bli starkare, och därför bestämmer han sig för att gå med i akademin som tränar alla "knights" i kungariket. 
 
 
När Asbel sedan är 18, sju år senare, dör hans pappa och han är tvungen att ge upp sina drömmar. Han kan inte fly undan sitt öde att, precis som sin far, bli baronen av Lhant. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback